Monday, April 21, 2008

memancing kat kolam payamas tangkak johor

Baru-baru ni aku pergi ke Tangkak nak ambik adik aku yang baru tamat belajar kat kolej metrikulasi tangkak. aku lepak kat Hotel Sri ledang tengah pekan tangkak.. Biasa lah bosan duduk kat hotel aku pun merayap lah.. mencari kolam pancing.. jumpa lah kolam payamas...

Kolam ni baru je bertukar tangan pada hari aku pergi tu.. so ikan dia org tak masukkan cuma yang ada ikan yang lama-lama je kata tokey baru tu lah... Tapi org kat situ mmg mesra.. aku guna umpan dedak tapi 2 jam tunggu tak ada ikan nak makan....mungkin tak ada rezeki kot.. ni ada lah gambar yang sempat aku ambik masa kat sana..



Jalan masuk ke kolam payamas..dalam ladang kelapa sawit...suasana mmg gelap

NI gambar para pemancing yang telah memenangi pertandingan kat kolam ni...

He..he..he..he ni gambar rod aku ler.... tunggu sang ikan makan

Ni lah hasilnya...baby ketutu...he..he..he..he aku lepaskan lah dia pasal baby lagi lum lepas menyusu lagi....

NI pun baby talapia hitam.... aku lepaskan juga.. kesian nanti mak dia cari..he..he..he

5 comments:

Anonymous said...

uikss papa.....golapnya jalan nak pi situ..he..he..he..

Nasib dapat anak ikan, kalau papa dapat ikan duyung...nampaknya tak balik ganulah...he..he..he..

DJ

Anonymous said...

ikan duyung tak ada mlm hari tu..he..he..he. siang hari je..ada duyung..kih...kih...

Anonymous said...

wah... menarik2.. pengalaman perjalanan seorg pemancing handalan =)

P/s: mak anak ikan tu say thanks sbb lpskan anak dia. hehehe

Nal Zah said...

k..la tu..MRJ..ade gak hasil..dari takde..oi..mang ai..apo golap bona..lam estate lak tu..tapi takpe la..nanti kita layan kat kole koh lak..hehehe...

Unknown said...

Salam saudara semua.ada sape2 tau kt tangkak tu.kedai joran kt mne?